söndag 6 februari 2011

Vacker vinterdag!

Så här såg det ut hos oss i dag när jag red ut med Calista. Solen sken och det var bara ca -1 grad, helt perfekt vinterväder, även om jag längtar efter våren. Calista var pigg, mjuk och fin att rida så det kunde inte bli bättre. På lördag var det ett riktigt snöoväder så då var det inte lika roligt att rida ut. Stor halsduk och dunjacka var det som gällde då!
Zara har fått gå inne, som vanligt i helgen. Det är så himla tråkigt med jag har ingenstans att rida ute, förutom efter vägen och där går det för mycket bilar för att jag ska tordas ge mig ut med henne än. Vi får i alla fall rida ute den bit som är upp till ridhuset och hem igen,,, ca 15 min varje gång, alltid något! Zara biter sig fast i bettet nu med men jag tycker att det blivit liiite bättre. Får inte ta en föhållning med ett fast tag, utan måste röra på bettet hela tiden inte stanna upp för en sekund för då sitter hon fast,,, kan även vara mjölktänder som spökar lite.
Hoppade unghästarna också i helgen och det gick jätte bra! Cornell är helt med på noterna nu och hoppar väldigt fint. Stannar på långsidan och väntar tills han får gå, galopperar i bra tempo, fokuserar och taxerar bra och hoppar utan minsta tvekan. Hoppade 90 cm denna gång men sedan fick det räcka,, han är ju bara två än.

1 kommentar:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Vad vitt och fint det är!Här nere på västkusten har ju det mesta regnat bort och det som finns kvar är en brun äcklig form av rester från snö...