måndag 12 december 2011

Vintervila



Här försöker Cornell klättra ner i höbalen och Calista verkar säga åt honom att uppföra sig och låta bli!!
Det går ganska bra att rida Cornell nu, han försöker slänga av mig då och då men jag börjar ändå känna att jag har lite mer kontroll på honom.
Zara har varit något helt otroligt pigg nu senaste veckan, piper och småbockar hela tiden. Red för en ny tränare i lördags, det var Camilla Lind som kommit hit och hade träningar hos Maria Roos. Det gick riktigt bra att träna för henne. Hon har samma "tänk" som jag själv har när jag tränar, nämligen att hästarna ska böjas på och stretchas hela tiden och att rida på framåt i bra tempo för att sedan fånga upp farten men behålla aktionen. Fick bla rida i förvänd galopp på stor volt och motställa och sedan gå över i trav, Zara fick en underbar trav av den övningen. Fick också sitta och trava på liten volt med ordentligt böjning och sedan flytta utåt och rida på framåt för att sedan minska igen. Zara bockade nu också som hon normalt aldrig gör, fick lura henne in i galoppen för att hon skulle lugna sig. Flytta sidvärts i trav och bara försöka falla över i en lugn galopp, gick sådär. Tror hon börjar få lite kondis och känner att hon orkar mycket mer nu. Precis lagom till vintervilan! För nu ska vi vila från varandra ett tag mina hästar och jag. Hästarna ska få rulla runt i snön och äta hö, busa med varandra och bara ha det bra. Själv ska jag nu baka lite lussekatter, köpa julklappar och annat som hör julen till. Ha det bra alla vänner så hörs vi efter jul!!!









Inga kommentarer: