tisdag 26 april 2011

Longergjord på!

Longerat Cornell i helgen men vojlok och gjord och lite popcorn effekt blev det,, en liten stund. Hade bara träns denna gång och det accepterade han direkt, toppen killen! Duschade av honom efteråt och gjorde ren hans hovar ordentligt. Hovrötan ser bra ut, det har torkat upp ordentligt i groparna efter att Åke var här och karvade ur. Tur att det nu också har börjat torka upp i backen så att han får stå torrt. Satt upp tråden runt hingstbetet i helgen så nu är det bara vatten som ska dit så kan vi släppa ut dom snart. Gräset måste få växa till sig lite till men om ca 1-2 veckor så åker dom ut,,, härligt!!
Tränade Zara för Sigrid i början på veckan. Hon tyckte att jag skulle rida henne i mycket låg form ett ta för att få henne att röra sig lite mer genom kroppen. Halter, övergångar, skritt trav, hela tiden i lång och avslappnad form. I galoppen skulle jag rida på stor volt, utåtställd sedan långsida med ordentlig ökning i öppna. Skulle fortsätta med detta i 2-3 veckor för att hon ska "lossna" lite i kroppen. Har tränat detta lite under veckan och det går ganska bra,, fast vi får fortfarande problem med att hon "växer fast" i backen ibland. Får utöva lite övertalning och sedan går hon på igen.
Calista har fått gå ganska mycket ute nu sista tiden och göra lite roliga saker och inte så mycket dressyr. Tror hon har mått bra av det för i går red jag ett dressyrpass på utebanan och hon var helt underbar,, jobbade på och gjorde byten, slutor och passage utan att ens slå med svansen. Har anmält mig till en MSV B:4 i mitten av maj och jag hoppas att hon är på min sida då:)

Inga kommentarer: