måndag 4 april 2011

Årets första tävling avklarad!

Så var det gjort, årets tävlingsdebut. Många startande vilket gjorde att MSV B:4 gick sist på kvällen och jag fick då starttid kl 20:30,, jippi,,, men den tiden på kvällen ska man ju ligga i soffan och dricka rövin, sa en kompis!! Världens bästa man,, Göran, släppte i alla fall lördags wiskyn och följde med mig. Kände nästan genast när jag började rida fram att Calista var suuuuur!! Hon är väldigt ofta så på tävling, blir sur och grinig, men nu var det så länge sedan att jag trodde att hon slutat med dom fasonerna. Men denna gång var hon supersur!! Slog med svansen, lägger öronen, skjuter rygg och viker in nosen,,, suck!! Vet inte varför hon gör så men det kan vara jag som för över min nervositet på henne eller så gillar hon inte att tävla eller så är det hon som har dåliga tävlingsnerver. Vet inte men nu har hon i alla fall fått andra namnet "häxan surtant":D Red igenom programmet så gått det gick och hamnade på lite drygt 60%, var så missnöjd när jag åkte hem och grubblade över vad man kan göra åt det.
På söndag ringde jag och bytte klass, fick starta i MSV B:2 i stället. Var där i god tid och red fram i ca 40 min. Jobbade på som ingenting fast hon surade men försökte aktivera henne hela tiden så att hon skulle komma av sig och jobba i stället. Funkade ganska bra, när vi kom in på banan så var hon riktigt med. Hela programmet blev inte felfritt men hon jobbade ibland och surade ibland, fick här 61,88% och med det var jag trots allt ganska nöjd.

3 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tänk om man ändå visste vad dom tänker alla ggr va mkt lättare det skulle va då?!

Irene sa...

Man slutar aldrig att förvånas över dessa djur... Kanske klokt att byta klass. Bra att du var nöjd.

Inger sa...

MM: Ja det skulle lösa många bekymmer om man visste deras tankar,,, man kanske skulle kontakta en "hästpratare",,;)

Irene: Kände mig mycket nöjd med klassbytet, hade aldrig lyckats "bogsera" runt henne i den högre klassen.