torsdag 31 mars 2011

Min lilla älskling!

Cornell är nu pigg och kry igen efter kastreringen, svullnaden har gått ned och pencillin kuren är avslutad. Han har börjat tappa vinterbälsen rejält och jag vill lova att det är en del hår som ska fällas. Eftersom han går ute så har han päls som en grisly björn. Men han är såååå söööt och jätte go på alla sätt och visst är han väldigt lik Calista?
Zara har vilat kanska mycket sista tiden. Först rev hon av sig skon och blev då svullen i det benet i några dagar. Sedan slog jag på skon och jag red ett par gånger,, innan jag välte med skotern och vred mitt knä ur led så jag inte kunde rida på ett tag. När jag var någorlunda bra igen så klev hon av sig skon igen,,, nu har Åke varit här och slagit på den så nu kan jag rida. Ridit henne nu måndag och tisdag och hon har varit jätte fin, lite pigg och busig men helt med på noterna. Halterna har äntligen börjat funka riktigt bra, biter inte alls fast längre. Börjat med lite framdelsvänningar, funkar väldigt bra då hon förstår sidförande skänkel perfekt. Måste bara komma ihåg att hela tiden driva framåt i vändningen så att hon inte snurrar utan trampar runt. Galoppen blir också bättre, kan nästan,,,, ta galopp från skritt nu men däremot så går det fortfarande sådär att samla upp galoppen från ökad galopp. Måste jobba på den delen men Zara är jätte bussig och med på det mesta, en mycket okomplicerad häst.
Calista och jag ska starta vår första tävling till helgen. Har anmält mig till MSV B:4 på lördag och MSV A:1 på söndag och jag är såå närvös!! Fattar inte varför egentligen men jag bara är sån!! Träningen har gått lite upp/ned, travdelen av programmen går bra men i galoppen är hon lite på och av. Ibland framåt, ibland lite av och ibland hög i nacken för att sedan dyka med nosen. Hon är så känslig för hur jag är. Jag måste vara helt avslappnad och inte spänna mig åt nåt håll samt att jag måste vara mjuk i handen annars blir hon väldigt spänd Och vara avslappnad och mjuk är ju enkelt då man är supernervis,,,,! ;D Känns hon inte bra på lördag så stryker jag mig ur MSV A på söndag.

5 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Gott att allt har ordnat upp sej nu!Lycka till på tävlingen till helgen!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Gott att allt har ordnat upp sej nu!Lycka till på tävlingen till helgen!

Anna sa...

Lycka till på tävlingen. Det kommer att gå bra.

Anna

Vickan sa...

Han är ju bara sååå lik Calista!

Inger sa...

Tack!!