onsdag 16 mars 2011

Nybliven valack!

En lite deppig Cornell tillbaka i hingsthagen. I går eftermiddag fick jag hämta hem Cornell igen. Operationen hade gått bra och han var nu ordentligt igensydd. Lastning och hemresa gick lugnt och fint. Veterinären sa att han kunde få stå inne över natten och gå ut som i morse. Men när jag satt och funderade på hemvägen så bestämde jag mig för att släppa honom direkt. För om jag skulle släppt honom på morgonen så hade jag inte kunnat stanna kvar och kollat hur det gick och inte ta ut honom om de andra jagade honom för mycket eftersom jag måste åka på jobbet. I går när jag släppte honom så kunde jag vara kvar och se att allt funkade, inte för mycket jagning och att det inte började blöda. Hingstarna jagade honom en liten stund och luktade på honom men sedan var det som vanligt igen.
Men måste erkänna att jag sovit dåligt i natt,, legat och funderat på om det skulle börja blöda igen,,, hjälp! Tänk om jag skulle hitta en död häst på morgonen! Kl 06.15 klev jag upp och åkte till honom och han stod och åt och såg ut att ha det kanska bra. Hade med mig pencillin som jag skulle ge honom. Ensam som jag var, flera hingstar runt som stod och drog i grimman och skulle nosa på allt samtidigt som jag skulle fixa med kanyl och pencillinet. När jag skulle dra av hylsan som täcker kanylen så satt den lite hårt så jag fick ta i och,,, naturligtvis så for handen rakt upp och sedan rakt ner på nålen!!! Blodet sprutade,,, nästan, ur tummen fick upp ett papper ur fickan som jag virade runt fingret. Fick hämta ny nål och sedan lyckades jag utan missöden, tur Cornell är snäll att sticka.

Inga kommentarer: