söndag 13 mars 2011

SM Guld!!!

I helgen har vi varit i Karlstad på Telia SM. Åkte tåg ner tidigt på fredagmorgon, kl 06:08!! Men det var kul fast det var tidigt, många telianer på tåget som vi umgicks med. Skrattade, spelade lite musik och en och annan sider slang också ned. Framme i Karlstad blev det incheck på hotellet och sedan eftermiddagen på spa avdelningen. Mysig middag på kvällen och ganska tidigt i säng för att orka med lördagens tävlingar. Dressyren gick på Karlstads ridklubb. Väldigt välordnat med fina hästar och skötare som hjälpte oss med hästarna hela dagen. Jag fick mig tilldelat ett gulligt sto som hette Spot, en bussig häst som gjorde det hon blev tillsagd. Vi var sammanlagt 6 lag från hela Sverige med fyra ryttare i varje lag som red lätt B:2 programmet. Tyckete att min ritt gick sådär men när resultatet kom upp så hade jag fått ihop drygt 72%! Blev jätte glad och på det så vann jag individuellt och vårt lag från Sundsvall 1 kom på en andra plats, Stockholms lag 1 vann lagtävlingen. Sedan var det eftermiddagen men spa,, igen, champange på rummet som jag fick av Göran och sedan bankett på kvällen,, härligt helg!
I dag bar det av till Hudiksvall för att kastrera Cornell. Christian följde med mig som hjälp att lasta, hade inte behövts då Cornell traskade raka vägen in i transporten utan att tveka.
När vi skulle svänga av E4:an ned mot Huddik så stannar bilen!! Mitt i vägen när vi skulle göra vänstersväng,,, ! Stod där med varningsblinkersen på med långtradare susande förbi på båda sidor och funderade på vad vi skulle göra. När jag precis tänkte ringa polis för att få mig därifrån så testade jag igen och då startade den. Ringde Ford sedan och ville komma in med bilskrället men då inget felmeddelande kommit upp i displayen så kunde dom inget göra utan det vara bara att forsätta köra.
Nåja,, väl framme så började veterinären med att känna på hans testiklar och säger då att den ena satt uppe i jumsken och den andra var vriden,, men det ska nog gå bra ändå, sa han. Kastreringen gick fort och bra men efteråt så ville det inte sluta blöda. Veterinären tyckte att jag skulle lämna honom över natten så de fick kolla att det slutade blöda, så då blev det så och Chrille och jag for hem. Nu har jag precis ringt kliniken för att kolla hur det går. Då hade Cornell just kommit från operation, blödningen slutade inte utan de var tvungna att söva honom och sy igen blodkärlen. Vet sa att eftersom den ena testikeln satt så högt upp så hade inte alla blodkärl släppt riktigt och pga detta så blev de en regäl blödning. Han blir nu kvar till i morgon ev onsdag innan jag får hämta honom. Typiskt otur men blir det bra bara så är detta smällar man får ta.

2 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Grattis till segern!!!Men mkt oturligt med Cornell.....hoppas att resten av "läke-proceduren" går som den ska!

Inger sa...

Tack, MM. Ja det ska nog läka bra nu när det är sytt, sedan blir det väl pencillin också.