måndag 24 augusti 2009

Första bildbeviset

I torsdags så red jag på Zara igen, skrittade runt och tränade halter och volter. Gick ganska bra, lite vingel och så men skrittade på bra. Har fortfarande inga stigbyglar utifall jag måste slänga mig av :) Den här gången var det första gången som en annan häst också var inne i ridhuset samtidigt hon brydde sig inte speciellt mycket. På lördag regnade det nåt kolosalt så hästarna var bara ute några timmar mitt på dagen, när jag sedan skulle släppa ut fölet och Calista på söndag så var Cornell gräslig igen. Försökte ta båda hästarna samtidigt men han bara reste sig och flög runt, som tur var så såg Göran mig genom fönstret så han kom ut och hjälpte till. Fick bunta ihop honom var femte meter hela vägen ner till hagen och han lyckades endå sparka mig på höften en gång,,,! I dag var han sitt snälla jag igen.

1 kommentar:

Fredrika sa...

Hej, vad fina ni är och vad roligt att det verkar gå bra med Zara. Det är verkligen roligt att läsa hur du arbetar med henne och hur hon har utvecklats. Ge henne en kram från mig. Hälsningar Fredrika.