onsdag 5 augusti 2009

Hjälp, jag har fått en brunskimmel!!!


Har försökt att blunda för det, trott att jag inbillat mig och skyllt på att det är för soligt ute men faktum är att jag nog har fått en brunskimmel. Tycker om alla färger på hästar, mer eller mindre men brunskimmel tycker jag verkligen är superfult!! Men, men jag kommer nog att älska honom endå:) Cornell har blivit rent odräglig i hagen nu, han klättrar och biter på dom andra hästarna. Går man igenom hagen så anfaller han mig så jag måste ha med mig ett grimskaft att sopa till honom med. I dag när vi tog in dem så gick han bredvid mig i kort grimmskaft men han lyckades endå hoppa upp i luften och sparka mig på låret. Undrar om man kan kastrera en två månaders föl?:)
Har varit och köpt en tömkörningsjord i dag åt Zara. Var upp till ridhuset sedan och provade den, och det gick bara bra. Problemet är bara att få henne att röra sig framåt då hon helst står still nu och är jätte slö. Pratade med Victoria om att vi ska släppa ihop hennes 1-åring med Zara nu på söndag.

1 kommentar:

Victoria sa...

Den odrägliga sötnosen som är hur charmig som helst!