söndag 2 augusti 2009

Sista dagen på semestern.


Sista dagen på min semester! Har spungit runt som en yr höna för att försöka hinna med så mycket som möjligt innan jag börjar jobba igen. Jag har målat fönster, tvättat, fixat med Zara, städat och vattnat ute. Gick med Zara upp till ridhuset men i dag var hon änndå mer slö än sist. Hon har nog massor med gräs i magen som bara ligger och jäser:) Gjorde det vanliga, longerade, styrde runt från backen, palltränade och till slut satt jag upp på henne. Hon var så lugn när jag stod på pallen att jag svingade över benet och satte mig på henne. Hon gjorde ingenting så jag klappade henne på halsen och hoppade av, gjorde sedan om proceduren fyra gånger. Massor med beröm fick hon! När jag sedan skulle gå hem så gick det en häst förbi utanför och Zara blev rädd och hoppade till, landade sen med sin hov rakt på min fot,,, det gjorde sååååå himla ont! Zara fick stå inne ett tag sedan och äta kraftfoder och hö. I morgon får vi plåten till nya boxen så nu kan hon snart få flytta in.

Inga kommentarer: