torsdag 30 juli 2009

Ångestvecka!



Den här veckan har varit en lång ångestvecka,, jag börjar jobba på måndag och det känns så tungt. Jag är skapt för att vara hemma och pyssla med hästarna och våra andra djur. Vill absolut inte börja jobba på måndag. Göran och jag ska i alla fall på en liten semestertripp nu fredag och lördag. Vi har ingen aning om vad vi ska göra men det ger sig nog:) Har suttit och tittat på dressyrträningar upp i ridhuset i två dagar när Mats (från Danmark) har varit där. Jätte duktig kille, alla hästarna blev betydligt bättre efter genomfört pass. Fick många bra tipps om övningar både för unghäst och för äldre mer rutinerade hästar. Varit upp till ridhuset med Zara i dag, Katrin var här så hon följde med mig upp. Gick lika bra den här gången fast hon var endå mer trött. Men det är bra med lite sommartrötthet när man ska börja med inridning. Hängde flera gånger och slängde över benet så jag satt på henne en liten kort stund men sedan började hon gå framåt så jag hoppade genast av. Styrde sedan runt henne från backen en stund och det gick mycket bättre den här gången men lastningen gick i stället sämre, fick använda linorna. Åke var här och verkade hovaran på båda hästarna i går. Var lite orolig hur Zara skulle bete sig men det gick hur bra som helst, hon stod som ett ljus! Nästa gång han kommer så ska båda få skor och Cornell ska verkas för första gången.

Inga kommentarer: