tisdag 7 juli 2009

Sadelträning

I dag är det andra dagen på min semester. Jag har ränsat grusgången på ogräs, städat och tvättat en massa men sen var det slut på bragörasaker. Sadlade Zara och longerade henne en stund. Det gick rätt så bra. Hon bockar inte för sadeln längre men hon var jätte pigg och drog gärnet i galopp så jag åkte på hälarna efter. Hon lugnade sig efter en stund och var sitt vanliga snälla Zara. Som ni ser har hon blivit en aning tjock på betet, men samtidigt syns revbenen på henne så jag tror hon växer en del nu. Har börjat ge henne lite kraftfoder varje dag för nåt extra hö vill hon inte ha. Fölet Cornell, blir mer och mer social för var dag som går. Han gnäggar och springer emot oss när vi kommer ner till hagen. Har också börjat med "känna igenom häst" täning varje kväll när han kommer in, så att man ska kunna ta på honom överallt utan att han bits, sparkas eller spinger iväg. Träningen går sådär, han börjar alltid med att sparkas och sedan går det bra. Näst kväll när jag provar igen så är det samma sak, spark först och sen går det bra. Men det är väl bara att träna vidare så ska det väl gå. Pratade med Lars i går och han var ledsen över att ha behövt gräva ned ytterligare ett föl, och det kan man verkligen förstå. Lucy har åkt på betäckning igen och nu valde de en hingst som heter Cart dor, samma som glassen. Myran betäcktes med Hohenstafen för Roosevelt gick ej på semin. Nu väntar de bara på att Sangria ska föla som har tiden ute nu på lördag.

Inga kommentarer: