söndag 26 juli 2009

Första "hänget"

I går var jag på dressyrtävlingar i Timrå, blev sååå sugen att börja tävla igen. Var där hela dan med Victoria och bara strosade runt, åt, pratade med folk, tittade och komenterade alla dressyrekipage :) I dag har jag målat fönstren på nya stallutbyggnaden och sedan gick jag upp till ridhuset med Zara. Longerade bara en liten stund, för att sedan pallträna igen. Gick mycket bra i dag, kanske för att hon var ganska sommarslö. Försökte hänga över henne men pallen var för låg,, eller så är jag för kort. Drog mig då sakta upp över sadeln tills jag hängde som en trasa över hennes rygg. Hon såg lite fundersam ut men stod helt stilla så jag kunde klappa henne på magen och ryggen. Gled sedan ner igen på pallen. Berömde henne massor och sedan gick vi runt i ridhuset en stund och tränade lite uppställningar. Gick sedan tillbaka till pallen och den här gången hoppade jag upp i stället för att sega mig upp. Men satt inte upp utan bara hängde över,, massor med beröm igen. Gick också runt och "styrde" henne med tyglarna från backen. Gick väl inte så jätte bra, stäckte huvudet upp i luften och ville gärna backa. Hade dressyrspöt i höger hand så jag kunde peta på henne framåt. Men kännde mig så nöjd med att jag kunde hänga på henne, ett delmål nått!!:)

Inga kommentarer: