torsdag 23 juli 2009

Zara visar humör


I går så sken solen igen och jag gick ned till hagen på morgonen för att ta av Ragnar och Zara deras täcken. När jag skulle ta av Ragnar så knäppte jag först upp bensnörena och sedan jordarna när jag sedan skulle knäppa upp fram i bogen så drog Ragnar iväg. Sedan var det totalt omöjligt att få tag i honom. Han sprang i 120 runt runt till täcket for på sned och han trampade sönder det totalt. Typiskt....!! Nu blir det till att köpa ett nytt. Sedan på dan transporterade jag åter Zara upp till ridhuset och longerade och palltränade igen,, gick jätte bra. När jag skulle lasta och åka hem igen så vägrade hon att gå på transporten. Det var första gången sedan jag köppte henne som jag så "jag vill inte" i hennes blick. Blev till slut tvungen att ta lina för att få in henne. När jag sedan kom hem och skulle in i stallet så blev det samma sak. Hon vägrade totalt att gå in i stallet och det spelade ingen roll hur mycket jag trugade så vägrade hon. Fick ta linerna igen bakom rumpan för att få in henne i stallet. Släpade in henne i boxen, gav beröm och ut igen och gjorde om proceduren. Gjorde detta fyra gånger tills hon gick in utan att protestera. Blev lite paff då hon varit så himla tillmötesgående hela tiden men förr eller senare måste väl även hon visa vad hon vill.

Inga kommentarer: