fredag 17 juli 2009

Zara igen.

Har bestämt mig för att inte tjafsa med Cornell något mer när han inte vill gå. Hoppas och tror att det kommer att lösa sig av sig själv så småningom. Han får gå som han vill efter Calista nu, jag fösöker bara styra honom lite. Tog upp Zara till ridhuset i dag igen. Som vanligt med sadel, träns och lindade ben. Hon blev inte lika orolig den här gången utan traskade runt kanska lugnt. I vänster varv gick det jätte bra både med halter, igångsättningar och galoppen. I höger gick det sämre, det märks redan att det varvet kommer att bli hennes sämre varv. Hon drog iväg i galoppen så att hon höll på att gå omkull. For ned på knäna och skrubbade mulen i marken. Efter vurpan så tog hon det mycket lugnare. När vi var klara så tränade vi också att ställa upp vid pallen. Hon var lite rädd från början och spang bara runt den men efter lite tjat så stod hon still och jag kunde ställa mig på pallen, luta mig över henne och klappa hon på halsen. Sedan var jag nöjd och gick hem igen.

Inga kommentarer: