måndag 21 juni 2010

Andra dagen på Färsta

Samma trista väder i dag, mulet och lite småregnigt. Pierre följde med mig och var lite hjälpreda. Skönt att ha med någon som kan hålla häst ibland och hantlangar Han filmade också ritten, lite långt avstånd blev det men man ser i alla fall lite hur det ser ut. Red i dag då, MSV B:5. Travdelen gick mycket bra, förutom att hon tog galopp efter hälsningen, var lite på tårna Sedan flöt det på, tyckte dock att galoppen kändes bra men när jag tittar på filmen nu efteråt så ser jag att vi har ett alldeles för högt tempo, mer samling behöver vi där. Fick 61,84% men ingen placering i dag. Har också problem att få henne runt i sidorna, inne på banan. Hon blir lite stel och för rak, kan bero på att jag blir så himla nervös och skakig i knäna också. Hon har det inte så lätt, min prolla. Bytena gick bäst, satt alla och även serien gick bra. Nu ska jag åka en sväng och titta till hästarna på betet, sedan blir det lite mys med en söndagsfilm, Sherlock Holmes blir det.

3 kommentarer:

Irene sa...

Fint! Kul med film.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ser ju väldigt fint och bra ut i mina ögon...rena proffsen ju!!

Inger sa...

Irene: Ja visst är det kul med film, och så himla nyttigt att se sig själv. Tränare förklarar hur man ska rida men det är först när man ser det på film man verkligen fattar vad man gör för fel.

MMC: Tack, men filmen är på lite långt avstånd så skulle du se oss närmare så är det inte fullt så proffsigt:)