lördag 19 juni 2010

Tävlingar på SFRK

Tidig morgon blev det i dag. Uppe halv 6 och fodrade hästarna. Calista hade jag badat på fredag kväll och klätt in i täcke och lindor för att hon inte skulle gnussa in nån bajs i sin vita päls. Nu var det bara att fläta manen, putsa lite grejor och lasta. Tråkigt nog så spöregnade det när jag skulle lasta och Calista ville inte gå in direkt så vi blev en aning blöta.
Sedan bar det av till Färsta där jag skulle starta en MSV B:4 i dag. Calista kändes jätte fin på framridningen och Gunilla var där och hjälpte mig så att hon kom fram väldigt bra och var "på" som bara den. Tyvärr så försvinner ju alltid en del att aktionen när man kommer in på banan. Det gick ändå väldigt bra och vi hade inga missar. Efter skrittdelen så lyckades jag fånga upp stångtygeln för mycket så hon ville "dyka" lite i formen fick försöka att släppa ner den medans jag red. Resultatet blev 64,57% och på det så vann jag! Fick rosett, plakett, lite pengar och ett flees täcke med reklam tryck. I morgon bär det av igen, då ska jag rida MSV B:5.

3 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Grattis!!!Hoppas att det går lika bra imorrn också!!

Irene sa...

Grattis! Bra kämpat! Lycka till på nästa tävling!

Inger sa...

Tusen tack,, snälla ni!!