onsdag 19 januari 2011

Hostig häst


Calistas fortsatte att hosta i ca en vecka men i slutet av förra veckan så var hon ok igen. Tränat vidare sedan och hon har känts kanon fin! I går kom veterinären på besök och vaccinerade alla hästarna. Lite olyckligt då jag skulle träna för Sigrid på kvällen men det var enda möjligheten att få dom vaccinerade. Pratade med vet om det och hon sa att det inte var nån fara att träna bara jag inte körde för hårt. Red så för Sigrid på kvällen,,, men det gick inget bra. Calista började hosta igen,,, antagligen som en reaktion på sprutan plus att hon nyligen varit lite förkyld. Red lite på halvfart och med många skrittpauser så efter ett tag så slutade hon hosta. Nu ska hon få vila några dagar igen och på Sigrids pass i kväll så ska jag rida Zara i stället. Zara har blivit ganska långhårig igen och jag har inte velat klippa henne då det varit så himla kallt ute, men i stället så blir hon väldigt svettig fort när jag rider inne. I går när jag bestämde att jag skulle träna för Sigrid med henne så beslutade jag snabbt att nu blir det klippning. Gjorde en halvklippning från jumsken snett fram upp till manken och hela halsen. När jag skulle klippa uppe vid manken så ruskade hon till med huvudet och en bit av manen rök,,,, typiskt!! Annars blev hon fin,, ska blir kul att träna i kväll.

2 kommentarer:

Irene sa...

Skulle också behöva klippa igen. Disco ser ut som en björn... Inte bra när de står o eftersvettas men kallt ute, svår avvägning. Men nu är det inte så kallt här längre, ganska ok ca -5. Måste köpa ny klippmaskin när jag får råd.... Hoppas hostan ger med sig.

Inger sa...

Irene: Köpte en sladdlös Alfa laval förra året tillsammans med en kompis som jag litar på, en superbra maskin! Hostan ger sig nog, hon är pigg och har varken snor eller feber.