måndag 24 januari 2011

Sjukstuga

Calista har fått vila sedan Sigrids träning men i går, söndag tyckte jag att det var dags att prova igen då jag inte hört henne hosta på flera dagar. Red ut i skogen en sväng, underbart vackert väder sol och några plus grader. Å det gick bra! Inte en enda hostning och hon var pigg och framåt. Så nu är det dags att smyga igång henne,,, igen.
Zara red jag igen dagen efter Sigrid tärningen. Hon var jätte fin,, fattade nu att hon skulle korta upp traven och galoppen var lugn och sansad. Efteråt så tuggade hon jätte mycket på bettet och skummade som bara den,,, tänkte inte då så mycket på detta men dan efter såg jag att hon var lika då hon åt. Skummade runt mun och verkade ha svårt att tugga höet. Försökte öppna hennes mun och kolla om jag såg något med det bara forsade slem och gegga ur henne och jag kunde inte se något. Hon petade i sig allt foder fast det tog längre tid än vanligt och maten åkte in och ut några gånger ibland. Ringt veterinären nu på morgonen och fått en tid i morgon hos Martin,, tandläkaren. Misstänker att det är nån mjölktand som satt sig på tvären.

2 kommentarer:

Inger sa...

Tack för tippset Carl!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

E det inte det ena med hästarna så e det det andra;))Skönt att Calista verkar va på gång igen;)