onsdag 17 juni 2009

Longerat Zara

I dag tränsade jag Zara för först gången här. Tog Calistas träns och det passade perfekt. Behövde varken spänna in det eller byta bett. Tränade sedan att lasta igen, och i dag behövde jag inte linan utan hon gick snällt in alldeles själv. Gjorde som förra gången att hon bara fick stå där tills hon var lugn och helt avspänd innan vi backade ut igen. Gjorde om samma sak två gånger och det gick lika bra båda gångerna. Gick sedan med henne upp till ridplanen och longerade en liten stund. Nu har hon fattat att hon ska springa runt mig och inte försöka att vända hela tiden. Lyckades fixa några igångsättningar och två halter och sedan blev det massor med beröm och skritt hem igen. Smörjde in henne med matolja och vitlök mot insekterna innan hon fick gå ut igen. Hon tycker att svampen jag använder är fruktansvärt obehaglig och jag måste hålla fast henne regält för att kunna smörja in henne.


Inga kommentarer: