onsdag 24 juni 2009

Sommardag!


I dag har jag varit hemma för jag har fått en gräslig sommarförkylning. Har suttit och ringt runt och begärt priser på försäkringar för hästarna. Nu har jag Calista försäkrad i Folksam och Zara i Agria så jag tänkte "packa" ihop försäkringarna på alla tre hästarna och kanske få ned kostnaderna lite. Konstaterade att Agria är det bästa alternativet. De hade automatiskt dolda fel försäkring för fölet och rabatt på 5% när man har tre hästar och högre värde på försäkring för veterinärvård.
I går longerade jag Zara med sadel på och för första gången så protesterade hon lite. Lite jämnfota hopp med snurr och rusk på huvudet. Fortsatte tills hon travade runt någorlunda vanligt med bara lite skutt. Men att gå fram och tillbaka till ridplanen gick bara bra trots mobeder och bilar på vägen, vedkapar och gräsklippare.

Inga kommentarer: