måndag 29 juni 2009

Första åkturen i transport för Zara



I går lastade jag Zara igen. Hon gick in nästan genast och jag stängde luckan och bommen utan probelm. Den här gången skulle jag köra en sväng för första gången. Hon började nästan genast att sparka och trampa runt i transporten och det känndes att hon belv en aning orolig. Körde bara upp till ridhuset och vände så det blev en liten tur på ca 5 min. När jag kom hem var hon ganska skärrad och genomsvätting. Jag öppnade framdörren så fick hon stå kvar och pusta en stund och få äpple och massor med beröm. Göran hjälpte mig att öppna luckan så jag kunde lasta ur igen. Får nog göra om den här turen flera gånger nu framöver så att hon vänjer sig. Passade också på att ta in henne i stallet och borsta, smörja hovarna och smörja in henne med myggmedel. Jätte mycket mygg och bromsar i hagen nu när det är så varmt. Tycker riktigt synd om hänstarna.

Inga kommentarer: