torsdag 13 maj 2010

3-års test för Zara


Ja så var 3-års testet avverkat. Zara blev klass I häst både i dressyr och hoppning!! Hon var sååååå duktig! Hon har aldrig hoppat så bra, slog höjdrekord och hoppade 1.30. Stannade inte eller rev en enda gång, hade väldigt bra hjälp genom kurvan och mellan hindret. Tusen tack Pia och Johanna och supertack till Victoria som är min allt i allo!!! Resultatet blev 7 på teknik, 8 på temprament och allmänt intryck. I gångarter fick hon 8 på skritt, 8 på trav och 7 på galoppen. På ridprovet fick jag komentareran: Energisk, possitiv, lyssnar på ryttaren, ambitiös, god balans, stadig och trevlig häst. Hade så låga förväntningar innan så när jag var på väg hem så kändes det som jag vunnit hela rasket, trots att jag var långt ifrån, blev så glad!!! Var så närvös innan att jag helt glömde att be någon fota eller filma henne på både löshoppning och ridning, så himla typiskt mig!! Men det fanns fotograf på platsen så en bättre bild kommer inom kort.

5 kommentarer:

Irene sa...

Jättegrattis! Kanonbra! Att bli klass 1 i både gång o hopp är ju otroligt bra. Dessutom en bonus att hon uppförde sig så fint, kan inte bli bättre. De är väldigt hårda med poängen så var nöjd!

Inger sa...

Tack så mycket! Jag är supernöjd och hon uppförde sig verkligen exemplariskt så det var så roligt!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Grattis!!!Va roligt att det gick så bra!

Fredrika sa...

Grattis! Så himla roligt klass 1 både hopp o dressyr, kul!

Inger sa...

Tack alla snälla!!