söndag 16 maj 2010

Hektisk vecka till ända!



En händelserik vecka är nu slut. Cornell har fått sina tänder kollade av Martin på onsdag, två vargtänder ut och lite raspning. På tisdag var Åke här och fixade fötterna på alla tre hästarna, Cornell har blivit så duktig och står nu nästan helt silla. Tränade för Sigrid på onsdag, många övningar för att Calista ska bli mer spänstig och flexibel. 3-års testet på torsdag har jag redan berättat om, se ovan.

I går bar det iväg till Härnösand med Calista för dressyr tävling. Åkte i ganska god tid för eftersom jag är den nervösa sorten så vill jag ha god tid på mig annars glömmer jag och virrar till allt!! När jag är på en sträcka mellan Sundsvall och Härnösand så börjar bilen tjuta nåt kolossalt och i panelen blinkar en lampa "Motor Fel!!" Strax efter stannar bilen på en sträcka med "vajerräcke" och utan möjlighet att svänga på sidan. Blev jätte rädd och såg framför mig en långtradare komma i 120 rakt in i transporten och mosa min älskade prolla!! Som tur är lyckades bilen rulla en sträcka på några hundra meter och jag tar mig precis in på en rastplats!! Puh,,, har aldrig blivit så lättad över nåt förut.....!! Ringer en bärgare som kommer och hämtar bilen men då Avis inte har några bilar att hyra ut med dragkrog så har jag tur igen och "världens bästa" Mats lånar ut sin bil och "världens bästa" Göran blåser ca 6 mil upp till mig med den så att jag kan fortsätta resan mot Härnösand. Medans jag väntade på bärgaren så ringer jag till sekretariatet och de flyttar, snällt min starttid så att jag ska hinna fram.
Lätt stressad så kommer jag till slut fram, springer som en yr höna lite fram och tillbaka innan jag får ordning på allt och kan börja rida fram. Första klassen, lätt A:6 går som en dans och Calista är med på noterna och gör sitt bästa. Får 67,44% som jag är mycket nöjd med. Men starten tar på krafterna då det är första dagen i år som det är närmare 20 grader och banan dessutom ganska lös. MSV B:4 börjar bra med travdelen men efter skritt delen så känner jag hur Calista bara lägger av, orkar inte. Galoppdelen blir låg och slätstruken, men svaga ökningar och fjuttiga byten. Ska inte bara skylla på hästen, min hjärna var nog också ganska trött. Fick dock 63%, (snällt dömt) och därmed vår andra kval del till MSV A.

4 kommentarer:

Irene sa...

O Herregud vilken dag!!! Du råkar ut för massa saker din stackare. Rena skräcken. Tur i oturen att det gick som det gick.
Grattis till fint resultat!!!!!!!

Inger sa...

Tack!! Ja jag hade tur, hade jag fått stopp mitt i vägen hade jag ringr 112 och ropat på hjälp!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Själv hade jag nog inte ens tagit mej till tävlingen...:))Väldigt bra resultat ni fick,grattis!!!

Inger sa...

Tack..:)