onsdag 5 maj 2010

Calista med i broschyr


Den här inbjudan till tävlingar i Umeå fick jag för ca en vecka sedan och sedan har den legat på bordet. Tog ett tag innan jag upptäckte att det var jag och Calista som var med på framsidan, jätte kul tycker jag. Syns inte så bra på min fotade bild men det är vi som är med nere i det högra hörnet, vita hästen med en mycket sammanbiten ryttare.
Har precis gjort maskkoll på mina hästar och Cornell hade blodmask, 850EPG vilket jag tror är ganska mycket. Det är första gången som någon av mina hästar har haft mask sedan maskkoll blev obligatoriskt Tyckte först att det var lite obehagligt men när jag läser på nätet så är det tydligen hur vanligt som helst. Finns blodmaskparasiter på alla beten, det gäller bara att hålla ner antalet. Stor blodmask kan visst vara farligt så jag har beställt en odling för koll att det inte är det han har.
Från och med i dag så ska vår små hingstar börja gå ute, dygnet runt. Stona i stallet ska föla snart så de behöver boxen där pojkarna går nu.

5 kommentarer:

Irene sa...

Häftigt att få vara med på bild!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Va kul att få va med på en sån bild!!!Blodmask e väl ganska vanligt på unghästar har jag för mej??!Men det e väldigt bra med dom nya rutinerna så behöver man ju inte ge i onödan som kanske annars blir.

Inger sa...

Jo det var kul att få var med i broschyren. Tycker också att det är kanon att man måste testa hästarna först nu mot mask så man inte avmaskar i onödan och får hästar som är resistenta mot maskmedel.

Viran sa...

Ett sånt snyggt ekipage kunde de ju inte låta bli att ta med i broschyren!

Inger sa...

Ja hästen i alla fall...:)