söndag 2 maj 2010

Genrep inför 3-års test


Precis hemkommen från Sundsvalls ridklubb där vi varit på genrep inför 3-års.
Löshoppningen gick väl sådär.... Zara rejsade runt precis som förra gången men lugnade sig efter ett tag. Bjudningen på hindren var inte heller så bra, Johanna fick jaga henne mot hindret. Tekniken är det inget fel på, men hon tycker inte det är så kul. Men hon ska ju inte bli någon hopphäst heller,,,, men vill ju ändå att hon ska hoppa så pass att hon blir godkänd.
Sedan var det dags för visning för hand. Hon var lugn och sansad då och gjorde som jag sa. Jag måste dock ladda lite mer när jag springer så hon får visa lite gång, men jag är ju så jäkla kort,, så vad gör man? Pia hade visat en häst på sin utbildning en gång och då hade domaren sagt åt henne att "hon var för lågt skuren för att visa hästar" risken finns att jag kommer att få höra nåt liknande.
Ridningen gick i alla fall väldigt bra. Det var första gången som jag red Zara borta. Hon ryggade lite för dörröppningen i ridhuset men annars flöt det på som vanligt. Hon var pigg och framåt fast hon just blivit löshoppad. Kände mig ändå rätt nöjd när vi for hemåt igen, Zara är lugn och fin när vi åker bort och lätt att hantera och hon uppför sig så då gör det ingen att hon inte är världsbäst på att hoppa.

6 kommentarer:

Irene sa...

Fin bild! Måste va kul att det funkar så bra. Fin träning för henne.

Inger sa...

Ja det var mycket bra träning, det fina är att rätta 3-års testet också går på SRK där vi var igår och tränade.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Jättefin bild!Själv visade jag en häst på 3-års testet som var ca 174cm och jag e bara 160cm själv och dom tyckte att jag visade han bra trots att jag var kort,diplom i båda "grenar" fick han med.Så visst kan man visa trots att man e kort;)

Inger sa...

Kul att höra!! Jag är också ca 160cm och Zara bara 163cm så då kanske det funkar för mig med!! Gäller bara att kuta som attan...

Fredrika sa...

Håller tummarna för er .... Hon ser jättefin ut.

Inger sa...

Tack Fredrika!