fredag 30 april 2010

Världens sötaste Peggy!!

Måste lägga in en bild på vår hund Peggy. Hon är familjens gosedjur och världens mest bortskämda.

Veckan har rullat på som vanligt utan större händelser. Tränade för Gunilla på tisdag. Tränade serier som gick katastrof dåligt. Första och andra bytet går bra men sen spårar det ur, Calista blir sur, lägger öronen och byter lite hur som helst. Byter jag i vartannat går det bättre, då hinner hon inte sura så mycket och behöver inte vänta. Tror att jag gör förhållningarna lite för hårt eller petar för mycket med skänkeln, men är inte säker.... måste öva massor!! Tränade för första gången sedan fölningenpirresnurrar(piruetter) som är Calistas absolut svåraste rörelse. Gick ändå ganska hyfsat Fick lägga henne väldigt låg, rund och samla väldigt mycket innan jag gjorde en mini, mini volt tillbaka. Calista accepterade det direkt och fick några kliv som var riktigt bra. Går som vanligt bättre till höger än till vänster.

Zara har fått tagit det ganska lugnt i veckan, red i går och då hade hon stått i två dagar. Tog transporten upp till ridhuset, utifall hon skulle vara busig. Men hade inte behövt oroa mig, hon var jätte snäll. Tränade på volter, halter, galoppfattningar och lite sidförande. Hon var så duktig och jag fick bara ösa beröm över henne hela passet. Hon har mognat så den sista tiden. Börjar kännas som en vuxen häst. Står snällt, lugnt på gången, inget tjafs när jag tränsar, står still vid pallen när jag kliver upp och lastningen går som en dans!! Hoppas det håller i sig så jag får släppa henne på bete i juni med bara positiva händelser bakom oss.

5 kommentarer:

Irene sa...

Tänk den dan man får träna på piruetter o bytesserier... Lycka till!

Inger sa...

Tack, men vad jag sett på dina filmsnuttar så är ni på god väg..:)

Viran sa...

Peggan är ju bara såååå söt!
Jag tror att Zara kommer sköta sig alldeles utmärkt fram till betet.
Trevlig valborg på er!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Vilken söt liten hund!!

Inger sa...

Ja, vi brukar skoja och säga att hon är ett föklätt gosedjur