söndag 25 april 2010

Första uteritten i skogen


Äntligen vår och snön börjar försvinna. I dag har jag ridit runt Orrsjön för första gången i år. Underbart att få rida ut och slippa rida efter vägar bara. Orrsjön är en sjö som ligger bara en km från vårt hus och den har en väldigt fin ridväg runt hela sjön. Bilden är tagen från bortre sidan av sjön när jag och Calista stannade och tittade på utsikten en liten stund. Som ni ser så ligger isen fortfarande kvar men inte så länge till, skulle jag tro.
Red med Zara upp till ridhuset i dag och det gick kanonbra! Stigen har nu också tinat fram så jag kan gå efter sjöstrande till ridhuset och slipper även där vägen nu, känns bra. Zara skötte sig exemplariskt och inget stök alls på hela ritten. Det märks att hon börjar bli lite starkare nu för hon dippar inte lika mycket i formen som han har gjort, utan börjar kännas riktigt stadig. När vi skulle gå hem så var det några änder som flög upp mitt framför henne från sjön och jag trodde jag skulle få mig en resa men hon hoppade bara till sedan stannade hon och tittade bara.

1 kommentar:

Irene sa...

Härligt det låter! Vilken fin bild! Den lilla är duktig.