torsdag 15 april 2010

Vackra pojkar


Två stiliga killar som börjar bli män... Cornell har snart tappat sin vinterpäls och börjar bli riktigt grå.
I går var det träning för Sigrid igen och det känns i dag, speciellt i benen. Vi skulle träna på bättre byten och luftigare gång i traven. För att få bättre galopp och byten så fick jag rida i förvänd galopp på volt i ordentlig samling. Sedan skulle jag ställa inåt och rida i sluta. Kändes som om jag slog knut på hästen. Men Calista var så duktig och kämpade allt hon bara förmådde. I höger varv kunde jag rida förvänd sluta men lyckades inte helt i vänster. När hon kändes fin i detta så fick jag göra ett byte och de blev jätte fina. Vi ska träna vidare på den övningen känner jag....
I traven fick jag göra nåt liknande. Samling i trav volt och sedan sluta, variera mellan liten ökning sluta och lite öppna. Fick in ett härligt gung några steg här och där. Red också lite programdelar ur Intermedier programmet som jag ska rida till helgen.
Fick rida hela passet utan stigbyglar, därav ömma ben. Jag måste hänga ner mer med låren och räta upp mig mer. Som jag inte hört det förr.... men är man trög så är man....

2 kommentarer:

Irene sa...

Kul att läsa om dina träningar!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Då förstår jag att du e öm i musklerna!!Ibland känns det som om man måste va akrobat för att kunna rida som dom säger,haha:))