söndag 18 april 2010

Tävling på SRK


Det blev en lätt stressig dag i går därför bloggar jag inte förrän i dag.

Det var få anmälda till tävligarna vilket gjorde att jag startade ovanligt tidigt. Kvällen innan hade jag "fuskbadat" Calista så på morgonen var det bara att fläta och puttsa till lite. Skulle egentligen ha ridit två klasser men när jag gjorde kompletteringen på tävlinsdatabasen så blev det nåt fel så min anmälan till lätt A:n kom inte med. Men det gjorde inte så mycket för jag har ju lite noja över att lära mig nya program.
Red nu bara "Intermediera lagprogrammet för juniorer". Resultatet blev "sådär". Jätte nöjd med travökningarna och bytena, dom gick väldigt bra. Sämre var det med skolorna, fick henne inte riktigt rund i sidorna. Jag är för dålig att rida fram, blir lätt lite för hastigt med dålig fokus. Mest troligt bara för att jag är så himla närvöööös! Skulle behöva tävla mer för att känna sig mer lugn och trygg i det jag gör. Resultatet blev i alla fall 61,62% och är trots en del missar ganska nöjd med det i alla fall.
När jag kom hem så var det bara att fixa klart med Calista, käka lite och sedan lasta Zara för att åka på löshoppning.
Lastningen med Zara går nu superbra, hon bara knatar rakt in så jag behöver ingen hjälp längre, känns så bra.
Värre var det med löshoppningen. Hon var spänd och tittig redan när vi kom in, spände upp sig och fnös ur näsborrarna som om hon vore hingst. När vi släppte henne så var det rejs runt runt och vi fick stå med två spön mot henne för att hon skulle stanna. När hon kom till hindret så blev det tvärnit eller hopp rätt upp och ned. Det var som hon aldrig hade blivit löshoppad tidigare. När vi hade hoppat ca 6-7 språng var hon genomsvettig men inte fått ett enda språng bra men det vara bara att lägga ned och sluta.
Vet inte vad som tagit åt henne men hon har varit lite nervig och hoppig hela veckan, hon som annars brukar vara som en gammal märr. Kanske börjar hon få lite kondis eller så är det vårkänslor,,,, eller så är det bara stooooon!!!

4 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Va fin hon är!

Inger sa...

Tack! Ja hon är min lilla stjärna:)

Irene sa...

Bra ridet med ett så pass svårt program!
Lilla fröken som löshoppar kanske har mkt hormoner just nu

Inger sa...

Tack! Jo det är nog mycket troligt att det är hormonerna som spökar. Ska försöka rida henne lite oftare men kortare stunder för att se om hon lugnar sig