måndag 19 april 2010

Tandläkarbesök


I dag har jag varit ledig från jobbet, så skööönt! Började dagen med att rida Zara. Tänkte rida upp till ridhuset hemifrån men kände redan på gården att det inte var läge. Zara stuttsade fram och sköt rygg till och från och att det sedan blåste halvstorm ute gjorde ju inte saken bättre. Vände in igen och kopplade transporten och körde henne upp. Väl inne i ridhuset så gick det bra att rida. Halterna börjar äntligen funka riktigt bra, likaså volterna. Tränade också lite galoppfattningar. Vänster går riktigt bra men höger måste jag ställa henne utåt för att hon ska fatta rätt. Ja, riktig fattning är det ju inte, hon springer ju fortfarande in i galoppen. Men hon var jätte duktig och fick massor med beröm innan jag lastade och åkte hem.
På eftermiddagen lastade jag Zara igen för nu var det dags för tandläkarbesök. Åkte till PH vet där hästtandläkare Martin är varje måndag. Innan Martin började så fick hon en lugnande spruta men den tog inte alls så efter en stund fick hon lite till och då blev hon trött. Zara hade två vargtänder som han tog bort plus två mjölktänder som var helt lösa. Raspad blev hon också då kanterna var lite vassa. Bilden är tagen precis när han var klar och hon är väldigt drogad och blodet från hennes bortplockade tänder droppar. Det var lite synd om henne men nu är det gjort och om några dagar är hon i form igen.

4 kommentarer:

Irene sa...

Lika bra att få bort de där tänderna så att de inte ställer till det i framtiden.

Inger sa...

Ja verkligen. Martin tyckte att man skulle plocka vargtänder redan på 1-åringar för då satt de så löst, så nu har jag bokat tid även till Cornell

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Skönt att du kan lasta henne själv och åka iväg till ridhus!Bra att läsa andras bloggar och erfarenheter så får man lärt sej ngt nytt emellan varven!

Inger sa...

Ja, det känns bra speciellt då jag har få som kan hjälpa mig med lastningen. Håller verkligen med dig om att läsa bloggar ger en del, en helt ny värld att kika in i!