fredag 9 april 2010

Klara bild


Fredag eftermiddag och snart dags för "fredagsmys". Hästarna vilar i dag och familjen ska käka taccos och umgås lite.
Annars har vi tränat på som vanligt hela veckan. Gunilla träning på tisdag med "hög form" övningar,,, går sådär. Får jag Calista att gå fint så har jag problem att få mina kroppsdelar på plats, ut med bröstet och tummarna upp,, får jag höra hela tiden, att så enkla saker kan vara så svåra!! Hinner rida ut nu på dagarna när jag kommer hem innan det mörknar, känns så härligt. Fint underlag på vägarna, fast lite geggigt.
Tänkte tömköra Zara igen men hon kändes lika slö nu med,så jag tog och tränade lite uppvisning i stället. Det är ju 3-års test snart så det är hög tid att börja träna. Första gången gick det superdåligt. Zara sprang för fort så vi drog till vänster hela tiden och jag hann inte med. Provade igen dagen efter och då gick det bättre. Tog ett spö i vänster hand som jag vände uppåt och motade henne med så hon inte vände åt vänster hela tiden. I går red jag henne, gick bra. Sprang några gger fram och tillbaka och då gick det riktigt bra. Skulle nog behöva någon lång person som är bra på att kuta som kunde visa henne åt mig. Men jag känner ingen lämplig så det får bli som det blir, huvudsaken är att hon blir godkänd

3 kommentarer:

Irene sa...

När är 3-årstestet?
En sån häääärlig bild!!!

Fredrika sa...

Tänkte fråga detsamma, när är 3 års testet och var?

Inger sa...

Det är den 13 maj här i Sundsvall, ska bli så kul!