måndag 12 juli 2010

Högsommar!


Lite lugnt med bloggandet nu pga att det inte händer så mycket med mina prollar just nu. Cornell och co går på bete på andra sidan sjön och har det bra. Åker dit varannan dag och smörjer in honom med myggmedel och kliar honom. I går när jag var där så lämnade han sin lilla flock men ca 30 m och kom fram till mig bara för att få lite kli.. det är första gången som han gör så. Han är så go och snäll och börjar att bli riktigt rund och tjock av allt gräs han äter.
Zara och Nelly går kvar nedanför vårt hus. Betet börjar bli dåligt så jag ger dom hö och lite kraftfoder varje dag nu. Behöver bara visa mig med hinken så kommer Nelly springande mot mig för att få mat, Zara kommer lite lunkande efter. Dom ska få gå på bete till första september har jag tänkt.
Calista tränar jag på, som vanligt eller,, ska jag vara ärlig så har det varit lite lugnt den här veckan. Värmen har gjort att jag och Calista har fått vila lite...:) Ridit i ridhuset nu lite i helgen men underlaget är lite löst där ännu så det blir lite tung ridet och ute är det tvärtom,,, stenhårt. Ska ta en skritt runda i kväll när solen gått ned.
Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag går på semester, ska bli så underbart!!! Är i stort behov av lite vila nu. Hö skörden är i full gång så det blir till att langa lite hö några dagar, men det är bara kul, det hör sommaren till.

2 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Det mesta går lite på "halvfart" i värmen,men jag som nyligen flyttat till stall med ridhus bor nästan där inne vid värmeböljan känns det som=)Skönt för hästarna att bara få va hästar ibland och gå och "skrota" i en sommarhage och ta det lugnt!Ha det gott på semestern!!

Inger sa...

MM: Ja visst är det underbart med ridhus,,, varmt på vintern och svalt på sommaren. Ha det så bra du med!