tisdag 27 juli 2010

Orolig!!


För några veckor sedan när Åke var här och skodde Calista så skulle han också verka Zara och ta av henne skona, men då vi inte kunde få tag i Nelly så blev vi tvungna att hoppa över detta. Förra veckan så lekte jag hovslagare själv och tog av henne skona. Det gick bra men det är fruktansvärt jobbigt, har varken kondis eller dom rätta musklerna. Borde har raspat till hovarna i samma veva men då både armar och ben skakade så tänkte jag,,,,, jag gör det efter helgen. En mycket dumt beslut visade det sig för på söndag var Zara halt! Några bitar har lossnat från hoven men det ser ändå inte så farligt ut men jag är orolig för att nån bit håller på att lossna som går djupare.
Har precis ringt Åke och han kommer hit i morgon. Nelly har grimma på sig nu så nu ska hon gå att få tag på. Helt säker är jag då inte att det är hoven, Pia hade sett Zara halka i helgen när hon sprang i hagen men jag ser ingen svullnad i benet så därför misstänker jag hoven.
Calistas hov är i alla fall bra. Hon fick gå med jodopaxomslag i nästan en vecka medans det rann gegga ur hålet, där spiken suttit. Nu har jag ridit henne i två dagar och hon känns jätte fin! Mjuk, rörlig och positiv. Hon har nog bara mått bra över att ha fått vila i drygt en vecka.

2 kommentarer:

Irene sa...

Hoppas det går över när hon blir verkad. Tur att spiktrampet läkt, kunde gått illa!

Inger sa...

Ja jag hade en otroligt tur med spiken, hoppas nu att jag har lika tur med Zaras hälta.