fredag 20 augusti 2010

Känns tungt nu

På den här bilden håller Zara på att klia sig på magen,,, i höt. Har ridit henne nu några gånger och det går bättre och bättre för var gång. Rider bara i ridhuset pga att hon fortfarande är barfota och lite ömfotad. Mycket skritt har det blivit med stora volter med ordentliga ledande tygeltag så att hon ska bli följsam och mjuk i sidorna. Märks väl att hon har vilat ett tag då hon fort blir trött. Räcker med ridning ca 10-15 min sedan är det dags att avsluta.
Efter tävlingarna i Timrå så har träningen med Calista känts tung. Hon har fortsatt att sträva uppåt i formen och blir "ostadig". Min ridkänsla är som bortblåst och jag känner att ben och armar fladdrar. Vänstersidan har i alla fall känts bättre, något positivt i alla fall. Nu har jag ridit på träns två dagar i låg form och bara fokuserat på att få en bra känsla igen. I går red jag ut och då blev det riktigt bra, mycket pga att hon har så bra bjudning ute. Ska fortsätta rida ute i helgen för att bibehålla känslan innan jag rider inne något mer.

3 kommentarer:

Irene sa...

Låter vettigt att rida ut o få dem "på hugget" igen.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ni kommer nog snart ur formsvackan:)

Inger sa...

Tack för ert stöd, det börjar redan kännas bättre...:)