måndag 9 augusti 2010

Tävlingar i Timrå


I helgen har jag tävlat i Timrå. Började dagen med att rida en Int. för juniorer. Calista kändes jätte fin på framridningen men, som vanligt "dör" hon av lite när vi kommer in på banan. Vet, förstås, att det att det mest beror på att jag själv blir spänd och inte "rider på" som jag brukar utan bara "åker med". Är ändå ganska nöjd så här efteråt, fick drygt 61% och precis utanför placering. Har filmat igen, men tyvärr lyckades jag inte ladda upp filmen,,, funkar ej! Men,,, jag är väldigt nöjd med alla byten dom har börjat funka riktigt bra, fick 7:or på nästan alla och bra kommentarer. Vad som inte är bra är främst mina övergångar. Jag slappnar av i övergångarna och då lättar jag på handen vilken gör att Calista "kryper upp" i formen. Sedan sitter jag och "fipplar" med händerna för att få henne i rätt form igen,,, hmm, ser inte bra ut! Här måste vi lägga oss i hårdträning,, rida till 100% hela tiden.
Ska också försöka lära mig att ta lite mer i stångtygeln. Från början när jag red på kandar så dök hon i formen och fick nosen mellan frambenen så då började jag rida på bara bridongbettet, stångtygeln sträckte jag bara upp så det "såg ut" som jag tog i den. Sedan har vi kört på så och det har funkat ganska bra men nu är hon ju mycket starkare så nu borde hon orka gå i bra form fast jag tar lite mer i stången. Vi ska börja testa detta nu.
Nästa klass jag red var en MSV B:4 och där gick det ännu sämre. Började med att inte sikta in mig på C ordentligt så första slutan blev lite "orak", som en domare skrev. Klev ut i båda bakdelsvänningarna så där blev det bara en 5:a, men bytena blev bra även här, men resultatet blev endast 59%.

2 kommentarer:

Irene sa...

Så duktiga ni är! Måste va kul att tävla i så höga klasser! Undrar om vi någonsin lär oss att byta...

Inger sa...

Helt övertygad om att ni kommer att fixa det, Irene!!