onsdag 4 augusti 2010

Tur igen...




Så här ser Cornell ut nu när han har kramats med en gran och fått hela kroppen full i grankåda. Dom andra hästarna är också fulla i grankåda men det syns inte så väl då de är bruna. Begriper inte hur jag ska få bort det då han har det i hela manen, öronen och huvudet. Just nu är de bara tre hingstar på betet då två har åkt hem för att få sina fötter fixade.
Zara är nu mycket bättre i sin hovböld. I dag är första dagen som hon fått gå ut utan paket runt hoven. Gick en liten promenad med henne i går och nu haltar hon bara lite när hon vänder, går hon bara på jämnt underlag så går hon helt rent. Så jag hade verkligen jätte tur även den här gången. Har pysslat en del med henne under hela veckan. Ryckt manen då den har blivit lång och tjock, tränat lyfta bakhovarna då hon tjafsar lite igen och behöver repetition. Tränat att sätta på transportskydden och gå med dom på så jag ska slippa linda när vi ska ut och åka sedan, allt gick väldigt bra. Nu ska jag bara försöka få henne att sluta "krafsa" med hoven när hon står på gången, fruktansvärt irriterade ljud och både golv och skor blir förstörda.

4 kommentarer:

Irene sa...

Skönt att bölden är bättre! Hu vad mycket kåda, inte lätt att få bort den...

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Jösses va mkt kåda!!Galltvål kanske kan hjälpa?!Köps på Cervera och Hemtex-butiker(i alla fall i U-a),brukar kunna ta bort det mesta och är MKT bra för att tvätta djur dessutom!På min förra häst lade jag en plastsäck framför henne och då slutade hon att krafsa på gången,hjälpte dock inte på Sudden som jag har nu,haha(han tyckte det va roligare).

Inger sa...

Tack för tippsen! Galltvål har jag så det ska jag prova.

Vickan sa...

Fick tips om smör. Eller annat fett som löser upp kådan.