fredag 3 december 2010

Julmånaden har börjat


Här är en bild på Chrille och Peggy som myser i soffan, dom är ju så söta!! Var ett tag sedan jag skrev nu,, vet inte vad som tagit åt mig,, lite jultrötthet tror jag. Har väl snöat in lite och frusit fast, kan man säga:)
Men träningen går vidare. Zara har fått tagit det lite lugnt nu. Har bara ridit henne 1-2 gger i veckan och från och med nu ska hon få vila helt under hela december. Hon har jobbat så bra i höst så nu behöver hon få en liten paus och gå och skrota i hagen ett tag.
I dag och i går har jag tränat för Sigird. Hon är helt underbar som tränare, går därifrån svävande på moln varje gång och känner mig så inspirerad att träna vidare. Fortsätter med piruett träningen,, går sådär, hon tycker att det är så svårt. Får galoppera på volt i formen av en solfjäder, ungefär, sedan minska och öka. Calist tycker det är så jobbigt så vi ska träna vidare sakta så att hon får styrka i bakdelen. Passagen börjar närma sig allt mer, några fler steg blir det varje gång. Underbar känsla när man känner "gunget" under sig!! Ska dock ta det lite lugnt med Calista också nu under december. Ska inte ställa av henne helt men bara rida några gger i veckan och ute mest då.

2 kommentarer:

Irene sa...

Härligt med en engagerad tränare!

Inger sa...

Så sannt, Irene,,,