måndag 22 november 2010

Vilnius resa


Har varit i Vilnius i tre dagar med jobbet. En överaskande vacker stad! Hade lite fördomar att det skulle vara en typisk öststats stad med grå betong överallt, men det var det inte. Många vackra byggnader och bra affärer. Besökte bla KGB museet som var mycket intressant om än också skämmande med alla fängelsehålor och tortyrkammare. Flygresan hem blev lite obehaglig då planet precis när vi skulle starta gick sönder och vi fick vända tillbaka och byta plan. Jag var flygrädd redan innan och detta gjorde ju inte saken bättre,,,,, hädanefter flyger jag bara med SAS!!
Väl hemma efter 15 timmars försening, så var det dags att ta itu med prollarna igen. Red ut med Calista då hon gick ganska hårt inne förra veckan. Härligt underlag efter vägen då det snöat och låg ca 5 cm nysnö på marken. Zara fick gå inne då jag inte tordes rida ut på henne då hon stått några dagar. Red en tur i ridhuset och tränade övergångar, skritt/trav. Försökte oss också på galopp från skritt, gick ganska bra men hon blev otroligt pigg av övningen. Får problem då hon är så pigg och jag måste försöka hålla igen henne samtidigt som jag inte får ta henne i mun för mycket. Var upp till Cornell också en sväng och gjorde det vanliga pysslet, gick jätte bra den här gången. Inga kosparkar eller stegringar. Problemet var bara att få in honom i dusch spiltan,,, han vägrade blankt och nu är han så stor att jag inte orkar putta honom längre. Fick till slut hämta en lina och lägga runt rumpan och dra honom in,, då gick det bra.

4 kommentarer:

Irene sa...

Kul att höra om Vilnius. Trevligt att komma ut. Usch, gillar inte heller att flyga...

Anna sa...

Härligt med snö, nu när den lagt sig och man kan rida på den. Huga med flyg..jag åkte till Sthlm (med SAS) i morse och vi var bara 15 min försenade i starten. Men det satte i gång tankarna..

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Inger sa...

Irene: Underbart att komma ut lite bara jag slapp flyget,,, brukar ta ett par glas vin innan och då brukar det bli roligare..;)

Anna: Ja det är härligt med snö men nu har vi ca 35 cm så nu räcker det, tycker jag. SAS känns tryggt,,, vi åkte med Estonia air,, klingar inte bra i mina öron.