onsdag 15 juni 2011

Lediga dagar

Två lediga hästar njuter av betet. Hästarna går nu ute hela tiden,,, nästan. Har tagit in dom två nätter då det regnat för mycket för att jag ska ha hjärta att låta dom gå ute och frysa. När solen skiner så har vi mygg och knott i stället. Kör med den gamla huskuren vitlök och matolja som jag smörjer in dom med, funkar kanon bra! Tar det på dom värsta ställena, bringan och under magen. Det är kladdigt som tusan och drar åt sig lera och smuts men det är så effektivt! På övriga kroppen använder jag vanlig insektsspray som jag köpt på Hööks.
Förra veckan då jag hade hem Cornell för att han skulle verkas så kom jag på att det var dags att mäta honom. Tycker att han ser så liten ut i förhållande till de andra hingstarna så jag är rädd att han inte ens kommer att passera 160 cm. Men efter att jag mätt så insåg jag att det nog är så att dom andra är väldigt stora! Han var 157 cm nu och han har precis blivit 2 år så då är det lugnt! Borde då bli ungefär som Calista, runt 164 cm och det är helt ok för mig.

Inga kommentarer: