måndag 22 augusti 2011

Inget kvalitets!


Jaha,, så blev det med kvalitets,,,, Veckan började med att jag tränade för Gunilla på tisdag, träningen gick i stort sett bra fast Zara bet fast nåt förfärligt i bettet. Fick träna överstrykningar även i trav,fick tippset att jag skulle länga tygeln en aning innan så hon kom ner i ganska låg form så behövde jag inte flytta fram handen så långt fram på mankammen. I galoppen fick jag också lägga ner henne i lite lägre form för då blir galoppen runtare och mer bärig. I traven kan jag ta upp henne lite i formen för där är hon starkare. Men i övergångarna biter hon fast i bettet hela tiden och jag får lirka enormt för att hon inte ska fastna. Känner att hon lyckas få ner bettet till främre tandraden och biter tag där. På onsdag tog jag och flyttade upp bettet ett hål på var sida och det löste problemet nästan helt,, varför har jag inte tänkt pådet tidigare??? Bettet satt inte lågt innan, tre rynkar syntes men det räckte tydligen inte.
Sedan var det då dags för puttsninga av häst inför den stora dagen. Skrubbade speciellt Zaras ben då hon har långa vita strumpor och då vill jag att de ska vara just vita! Hon hade lite små skorpor som jag petade bort samt klippte hovskägg. I hovskägget har hon en sporre som blivit lite lång, tyckte jag så jag petade även av den. Dan efter när jag kom ut så var hon gallig i vänster fram och bak!!! Antagligen av mitt petande!! Vet sedan tidigare att Zara brukar vara känslig för småsår hon blir fort lite svullen av små sår. Typiskt dig, sa Göran,,, att du ska peta på allt!! Ja, hur dum får man bli,, att jag inte kan låta bli, mennu var det gjort. Gick ut och promenerade med Zara i ca 20 min för att se om svullnaden la sig. Sprang med henne på asfalten för att kolla så hon inte var halt och det var hon inte, travade fint! Det var en jätteliten svullnad, syndes inte från håll men kände man över senorna så märktes det. Svullnaden la sig lite efter promenaden men inte helt så det var bara att ta beslutet att gå in och ringa tävlingsledaren och stryka oss,,, suck!! Ringde Eva, som hon heter men hann inte ens påbörja min strykning förrän hon sa att en av domarna hade blivit akut sjuk och måste till sjukhus så att de var tvungna att ställa in hela kvalitets och köra det vid ett senare tillfälle. Blev helt stum!! Visste inte om jag skulle bli glad för min skull eller ledsen för domaren. Hoppas verkligen att han blir återställd och att han ej drabbats av något allvarligt men måste erkänna att jag tycker att jag hade lite flyt där,,,,,:)

2 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tja va ska man säga....tur i oturen för dej;)Hoppas du kan medverka när det blir nästa tillfälle!

Inger sa...

MM: Ja det kan man säga,, ja nu håller jag tummarna för att allt flyter till nästa gång som blir den 18 september.