måndag 10 oktober 2011

På rätt väg,,





Äntligen tror jag att Zaras ben håller på att bli bättre. Tvättar morgon, kväll och lägger på salisylsyrevaselin med plast utanpå och linda hela tiden. Efter ca 5 dagar började "elefanthuden" som hon fått att lossna, såg ut ungefär som blött papper som ramlar lös. Det är inte bra ännu men det känns som det är på rätt väg. Zara är inte halt längre och när vi går från stallet så är det med raska pigga steg som hon går. Hon är superfin att rida, pigg så enormt men det får hon gärna vara. Ridit ut i det vackra höstvädret i helgen, antar att det nog var sista helgen som jag kan göra detta,,, snön är väl här när som hellst. På söndag kväll så klippte jag henne också, gick väldigt bra det är bara när jag klipper runt öronen som hon ryggar tillbaka lite.

Förra veckan så fick Cornell ett bakslag i lastningen. Skulle gå runt och stänga bommen då han hade ställt ut ena hoven så att jag inte kunde stänga och på den korta stunden så kom han på att han kunde backa ut igen,,, Så var det kört,, har sedan fått krångla med lina för att han ska gå på igen. Har jag hjälp och någon går bakom så är det inga problem men den lilla gangstern har lärt sig att när jag är ensam så kan han backa ut igen. Nu har jag longerlina som jag går in i transporten med och ut genom framdörren runt så jag kommer bakom honom så jag kan peta på honom samtidigt som jag drar honom framåt,, funkar hyffsat. Ska fortsätta att träna denna vecka. Ridningen går dock bra, longerar och skrittar runt i ridhuset lite. Gör lite volter och halter samt tränar att kliva upp och av sadeln.

2 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Va skönt att det verkar gå åt rätt håll!!Ja dom e inte alltid så "dumma" dom där unghästarna,kan komma på mkt för att slippa saker,haha;)

Inger sa...

Ja verkligen glad att raspen börjar ge med sig. Jo dom kan dom små,,, tur att han inte är så stor än så att jag årkar med honom.