måndag 24 oktober 2011

Tävlingshelg i Umeå

Det gick inget bra att lägga ut hela filmen här på bloggen så jag har lagt upp den på You Tube i stället http://www.youtube.com/watch?v=Ringy0FSUec

Zaras rasp har under veckan bara blivit bättre, bak är helt fri från mugg/rasp men på vänster fram så har hon ännu lite kvar strax under knät.


På fredag tog jag ledigt några timmar på eftermiddagen för att hinna packa och göra Zara klar för avfärd mot Umeå. Åkte hemifrån vid halv 4 för att plocka upp Göran i stan som kom med tåget kl 4. Bra väg och en trevlig resa upp som tog ca 4 timmar så vi var framme strax före kl 8 på kvällen. Banan var öppen så jag gjorde genast iordning Zara och red en stund i ridhuset. Jätte nyttigt för Zara att få se banan och domarbord innan så hon inte blir så tittig, vill ju inte gå ut på egen begäran igen. Lördag morgon blev tidig, inte ens frukosten hade öppnat på hotellet så det var bara att sätta igång att rida på tom mage, fast det gjorde inte så mycket,, jag är ingen frukostmänniska. Zara kändes fin på framridningen inför lätt B:3 om än väldigt pigg,, hon till och med pep och försökte sig på några bockningar och det brukar hon aldrig göra. Programmet gick bra utan större missar, hon dyker lite i formen ibland men hon har inte riktigt orken än. Reslutatet blev 66,97% och med det så vann vi klassen. Så roligt,,, Zara fick flera äpplen och massor med beröm!!!


Resten av dagen tillbringade vi på stan med lite shopping. Var bland annat på en delikatessbutik och handlade lite kalla såser, när jag gick till kassan så såg jag fina theburkar på en hylla med olika smaker på the i, tog två stycken då vi dricker ganska mycket the. När det var dags att betala så visade det sig att thet kostade 200 kr burken!!! Jisses,, det var ett exklusivt the, tror vi får dricka the i stället för chamange på nyår!! Gjorde också en sväng på en ridsportbutik och handelade löstagbar krubba och hinkupphängare, Göran tyckete jag var dåligt rustad för att vara uppstallad borta.


På söndag startade jag inte förrän kl 17:13 så det blev en lång dag. Pysslade med Zara till och från och gick med henne en riktigt lång promenad för att hon inte skulle vara så pigg. Satt också och kollade på de andra klasserna på ryttare från Sundsvall. Zara skötte sig så bra hela helgen,, på söndag när alla for hem så var hon till slut helt ensam i stallet men det bekymrade inte henne nämnvärt, stod snällt och lugnt i alla fall. Den här klassen gick inte lika bra som var en lätt B:2. Red inte fram så länge då jag var rädd att hon skulle bli trött och dyka för mycket i formen men i stället så bet hon sig fast i bettet i övergångarna. I den sista travökningen så blev det ett galoppinslag och den ena galoppvolten råkade jag lägga på lite fel ställe,,, klantigt av mig!! Men domaren gillade oss tydligen för jag fick drygt 64% och vann klassen med det. Resan hem gick bra då det var torrt och fint underlag, var hemma strax efter kl 22 och gissa om Calista blev glad när Zara var hemma igen,,,?

5 kommentarer:

Fredrika sa...

Grattis! Vad duktiga ni är.

Irene sa...

Så duktiga ni var! Stort grattis!!!!!!!!!

Inger sa...

Tack,, snälla!! Jätte roligt då detta var sista tävlingen för oss det här året.

Anonym sa...

Än en gång Grattis!!!
Jätte kul att träffa er och det såg super fint ut!! Duktiga båda två =)
MvH Åsa-Lena

Inger sa...

Tack,, jätte kul att träffa er med!