måndag 3 oktober 2011

Första sittningen




I fredags var jag in till ATG kliniken och hämtade mer pecillin, har nu fått en ny sort som man sprutar i munnen vilket känns bra. Nu har jag ändrat taktik med Zaras ben. Tvättar fortfarande med antibakteriellt shampo, sedan skrubb med ren frotehandduk och därefter rengöring med hibiskrub. Sedan på med vaselin, plastfilm och linda, detta gör jag två gånger per dag. Fram har hon då linda hela tiden medans bak får hon gå utan på dagen, bara för att jämföra om det blir någon skillnad. Eftersom hon är värst fram och hon har så ont när jag ska försöka ta bort krusorna så går det bättre om benet är mjukt hela tiden. Blir så hårt av skorpor under dagen då hon har gått utan linda och vaselin. Tycker dock att det blivit liiiite bättre,, håller tummen!!
I lördags så åkte jag trasport upp med Cornell till ridhuset, gick strålande denna gången också. Longerade lite först och sedan in i ridhuset för palltärning. Efter en stund kom Sofi in och då passade jag på att sitta upp för första gången då jag hade hjälp. Sofi höll i honom och jag bara satt foten i stigbygeln och svingade mig upp. Gick sakta runt ridhuset och gjorde lite halter och volter då och då. Gick bra frånsett att han försöker köra ned huvudet mot marken när jag tar i honom,,, men det går över. Red runt i ca 7-8 min och sedan hoppade jag av och berömde honom. Härligt,,, första sittningen gjord!!!!

2 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Va roligt att det går så bra med lill-hästen!!!Han ser väldigt fin ut förresten:)

Inger sa...

Tack MM, jo han är en väldigt cool och lätthanterlig kille,,, än så länge:)