måndag 20 september 2010

Härlig hösthelg!


Helgen har passerat med ett underbart väder som inneburit att jag har kunnat städa undan lite sommar ute. Det vill säga, plockat undan trädgårdsmöblerna, slängt sommar blommor, städat växthuset och hängt upp lite nya höstgardiner inne.
Har klivit upp tidigt på morgonen och ridit ut med hästarna. Calista har fått gått på långa skrittrundor och hon har känts pigg och fin. Har bestämt att jag ska beställa tid hon veterinären och kolla tänder och ta ett blodprov. Man vet ju aldrig, det kan vara nån infektion eller tänder som spökar då hon är lite stökig i formen. Calista tappar enormt med päls nu så vinterpälssättningen är i full gång, det blir stora drivor på golvet när jag borstar henne. Ska klippa henne i början av oktober då vinterpälsen kommit ordentligt och tänkte göra samma med Zara.
Zara har också bara gått på uteritter i helgen. Rider samma runda hela tiden för att hon ska känna sig trygg men för varje gång så utökar vi med små avstickare åt olika håll. Hon är lite vinglig och tittig men får hon bara stanna och titta lite så går hon på sedan. En dag hoppade det fram ett rådjur mitt framför oss på stigen och jag lovar,,, både jag och Zara hoppade högt!! Zara gjorde en tvärnit och jag flög framför sadeln, som tur va hon höll hon huvudet högt så jag kund kravla mig tillbaka. Men annars sköter hon sig utmärkt!

2 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Härligt när det går bra med unghästarna!Hoppas att ni hittar tillbaka till formen igen du och Calista!

Inger sa...

Ja unghästar är underbara,,, så länge dom inte kommer på att dom ska slänga en i backen..:)