fredag 17 september 2010

Lite ljus i mörkret!


Vi hade ljuskväll vid vår badstrand för ett tag sedan och då såg det ut så här på kvällen.
Calista har fått vila nu nästan en vecka då jag tyckte att hon kändes riktigt bra, förra veckan. Red lite i går och då kändes hon irriterad och sur igen. Fattar inte vad det är, börjar misstänka att det är något annat än stofasoner. Kanske mår hon inte riktigt bra. Hon ska få fortsätta vila ett tag till och blir det inte bättre ska jag in och ta ett blodprov för att se om hon har någon infektion eller något annat.
I onsdags när jag skulle ta in Zara och Calista, tar dom samtidigt, så var Zara helt galen. Troligen låg det en katt, eller något i diket för hon ville inte gå normalt efter vägen. Hon studsade runt ville backa, stegra sig och frusta på med svansen på ryggen. Flög runt Calista så att dom trasslade ihop sig i grimskaften och jag blev in trasslad också. Calista var kolugn och fattade ingenting... Som tur var så dök min granne upp så han hjälpte mig ta Calista så fick jag brottas med bara Zara upp till stallet. Baksidan med unghästar att dom ska bli så skärrade för minsta lilla grej.
Ridningen går i alla fall galant med Zara. Är nu tillbaka där vi slutade i våras. Galoppfattningarna börjar funka riktigt bra och hon tar sällan fel, även om det blir en "springig" fattning. Tränar mycket övergångar, vill att hon ska vara kvar i formen hela tiden. Halterna går sämst, hon vill inte stanna och inte stå still. Fast det är jätte kul att hon är pigg och framåt, underbart att rida en häst med lite motor.

2 kommentarer:

Irene sa...

Tur att du har en ny häst på gång nu när Calista vilar. Hoppas det är något som går över. Oroligt när man inte vet.

Inger sa...

Ja jag känner mig lite orolig, ska beställa tid hon veterinär samt kolla hennes tänder samtidigt.