torsdag 30 september 2010

Hoppdebut

I går red jag med Zara i ridhuset. Fortsätter att träna halter, igångsättningar och avbrott från trav och galopp. Försöker få henne att bibehålla formen i övergångarna utan att bita tag i bettet. Går sådär,,, ibland gör hon det jätte bra och ibland är det katastrof! Men vi jobbar på så det ska nog gå.
Det stod fullt med hinder framme för Pia har hoppträning på onsdagar. Provade att trava över lite bommar och det gick hur bra som hellst. Satt då upp ett litet, litet hinder som Zara snällt travade över. Hoppade av och höjde lite till,, ca 40 cm och hoppade, men då rev hon. Precis då kom Pia in och hon sa åt mig att det var mitt fel då jag håller för mycket i tygeln. Släpp nästa gång och håll dig i manen, sa hon. Då gjorde jag det och då hoppade hon fint.
Ska försöka fortsätta att gå upp varje onsdag innan Pias hoppträning och hoppa några små språng så att vi även kommer igång med hoppningen. Jag gillar verkligen inte att hoppa,, är skitskraj varje gång men Pia har sagt att får hon bara sin hoppsadel så kan hon hoppa henne lite och det känns skönt!

4 kommentarer:

Irene sa...

Säkert roligt (o nyttigt) för henne att få hoppa lite.

Inger sa...

Ja det tror jag med och det kändes så också:)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

För att vara så skraj så är du ändå modig som gör det!!

Inger sa...

Tack, men jag har inget val hon måste ju hoppas in.