söndag 3 oktober 2010

Bästa polarna!

I dag har jag för första gången sedan betet pysslat lite med Cornell. Gnuggat bort all kåda från i sommar, klippt manen och borstat honom ren. Han stod som ett ljus så han tyckte nog att det var på tiden. Gick en liten promenad också och kikade omgivningen lite. När vi var på väg ut så träffade han Noa, kompisen som stått inne i 8 veckor pga skada. Dom blev så glada att se varandra så man riktigt såg det!! Kliade varandra, gnuggade huvuden och nosade. Ska försöka införa en rutin att ta ett litet pyssel med honom, minst,,, en gång i veckan nu.
I fredags var jag så till veterinären och tandläkaren med Calista. Blodprovet såg bra ut och visade inte på några onormala värden. Tänderna var dock en aning vassa så Martin raspade ned kanterna ordentligt. Lite sår på kinden hade hon också så det kan nog vara därför som hon strävat uppåt en del i formen, sista tiden. Har ridit henne ute i helgen också och hon har känts jätte fin.
Zara har jag också ridit ute. Börjar att vidga vår vyer mer och mer för varje gång. Red nu förbi ett sommarstugeområde med bryggor, husvagnar, gräsklippare och båtar. Zara blir först stel och tvärnitar när hon ser något nytt, sedan står hon bara och tittar en stund. Sedan är det bara att mana på henne och hon går förbi, ganska snällt. Hon vinglar och sladdar sig fram men jag behöver inte hoppa av något och det känns bra!
Så nu var det då ny månad och dags att summera och sätta nya mål. Zara skulle vara tillbaka där jag slutade i våras och det tycker jag nog att vi är nu. Målet för månaden blir att få till halterna som för närvarande är helt bedrövligt dåliga och sedan vill jag kunna galoppera ute. Calistas mål var att komma tillbaka till sin "normala" form och vi är på god väg. Målet för henne blir bara att fortsätta på påbörjad linje att kännas stabil, positiv och glad igen.

2 kommentarer:

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Mysig bild på pållarna!Skönt att det inte verkar vara ngt värre än tänderna på Calista.

Inger sa...

Ja visst är dom söta!