tisdag 26 oktober 2010

Första löshoppningspasset

I helgen var det dags för Cornell att bli löshoppad för första gången och det gick väl sådär.... Cornell tyckte nog inte att det där med hoppning inte var någon höjdare. -Jag ska ju blir dressyrhäst,,, tycktes han säga:)) Min lilla dåliga filmsnutt visar det bästa språnget så då vet ni vilken niva det låg på:) Men det gör inget,, vi har lååång tid på oss att träna.
Zara har fått gå ute i helgen, trots fruset underlag. Men vädret var fantastiskt och för Zaras del räcker det med att bli jobbad i skritt, hon blir nog trött i alla fall. Klippte henne föresten i går, gick över förväntan. Hon reagerade lite i jumskarna och när jag tog mankammen men annars gick det plätt lätt! Hon blev så blank och fin!

3 kommentarer:

Irene sa...

Kul att se film!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

var inte så farligt det språnget!Sudden var urdålig på att hoppa tills han blev 3,5 år och då menar jag riktigt usel...han klarade knappt att kliva över en bom på backen,haha;)Så hopp finns!

Inger sa...

Ok va bra, då kanske det finns hopp för min lille man med..:)