måndag 30 november 2009

Globen helg


Har haft en underbart trevlig helg i Stockholm och Globen. Lite stressigt var det på fredag morgon när tåget gick 06:12 och jag skulle släppa ut hästarna och mocka före, men allt går. Sofi var med på tåget ner till Huddik. Hon skulle opereras sin fot där, riktigt tråkigt att hon klev av har ju blivit van att hon följer med när vi åker till Globen. Väl nere så for jag, Pia och Victoria direkt till Globen då clinicen började kl 11:00. Men det var väl sådär,,, inga roliga häsar att titta på. På lördag var det bara jag och Victoria som drog till Globen på morgonen och kollade på Grand Prix i dressyr de andra drog på stan för shopping. Gick några varv på mässan också, köpte sadelpad, träns till Zara, plastrång och lite julklappar. På eftermiddagen ringer Eva och berättar att mina hästar har varit på rymmen,,, helt otroligt,,, hästarna har inte varit utanför hagen på flera år men när man lämnar byn, ja då händer det. Sedan fick dom stå inne resten av helgen, tordes helt enkelt inte släppa ut dom något mer. Är livrädd att dom ska springa på vägen eftersom det är ganska mycket trafik förbi oss. Tydligen så hade Cornell haft ett rejs och inte fått stopp mot tråden utan kanat igenom och sedan följde Calista och Zara efter. Vet fortfarande inte vem eller vilka som fångade in dom men jag ska prata med Eva sedan. Söndag kväll var jag ute till kl 23:00 och lagade hage, gick runt med pannlampa och spännde tråd och förstärkte här och där. Hoppas det funkar nu... Testade strömmen i morse och tyckete den verkade svag men hittade inget fel, ska kolla mer när jag kommer hem i kväll.
Åter till Stockholm,,,, på lördag kväll var vi på Koh Panang och käkade, en helt underbar restaurang i Stockholm på söder. Känns verkligen som man hamnat i Thailand när man är där, har ni inte varit dit så gör ett besök nästa gång ni är i huvudstaden,,, ingen blir besviken.
Efteråt åkte vi upp i Skatteskrapan på 25:e våningen där det finns en bar, helt fantastisk utsikt 360 grader! Fick en känsla av att golvet gungade men de andra sa att jag inbillade mig, men det tror jag inte på:) På söndag innan tåget gick så var vi på internationell julmarknad i city. Där såldes holländska ostar, franska tvålar, tyska bakelser, grekisk mat och mycket mer.

Nu är man åter hemma i Baggis med vadagen igen, i kväll måste jag fram med ljusstakar och julgardiner i köket. Sedan måste Calist få komma ut en sväng till ridhuset också.




Inga kommentarer: